svensson

vem är egentligen svensson?
 
VVV - volvo - villa - vovve  personligen tycker jag att jag är en riktig svensson ( trots det att jag endast har ett V )

jag gillar Ikea
jag gillar den okryddade svenska maten (för det mesta)
jag gillar det fega, trygga sverige som alltid står utanför alla beslut och håller sig neutrala i alla frågor
jag gillar söndagsmiddagarna och melodifestivalen
jag gillar de svenska högtiderna
jag gillar oss tystlåtna svenskar som endast kan ha trevligt då alkohol är med i bilden
jag gillar lösgodiset (mm- m, mest sockerintag av alla länder i världen?)

sverige är inte speciellt exotisk på något sätt eller vis om man jämför med andra länders spännande högtider, kryddstarka mat, antika möbler och religioner.

klart jag ska ut och resa och se världen, men sverige kommer alltid vara som en trygghet för mig och jag tror inte att det kommer finnas något annat ställe som jag kommer kunna kalla hem ..
.. i och för sig så vet jag inte det än, det kan hända vad som helst.


Kommentarer
Postat av: m

jag gillar dig

2008-09-29 @ 17:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0