steg 1-4 ?

steg 1
i ett förhållande (eller precis innan blir det ju)
det är det mest pirriga steget då man inte vet om man är tillsammans eller inte. man har träffats ett tag och man vet inte om den andra vill mer, om han/hon bara vill att det ska rinna ut i sanden och man ska förbli vänner, bara vill träffas för ett syfte, hkrm, eller om han vill samma sak som du bli tillsammans ..

det pinsamma tillfället brukar komma då man ska förklara för sina kompisar/föräldrar/whatever hur man står ..
"det här är Anna min äh .. äh min .. kompis?"

det här med dejtning är svårt. jag vet vissa som detjar i halvår-år innan de har blivit tillsammans .. sen vet jag folk som blivit tillsammans första gången de träffats.
enligt mig tycker jag att vänta några veckor att bli tillsammans är bättre eftersom då känner man personen bättre,  "provköra bilen", om ni förstår?


steg 2
då man ska säga till personen hur mycket man tycker om honom/henne ..
eftersom man är ganska osäker på hur den andra känner blir det oftast att det "modiga" i förhållandet ta intiativ till att säga hur han/hon känner.

steg 3
första bråket, då känns det troligvis för jävligt och här brukar man se vem som är "bra på att bråka" och formulera sig. 
sen självklart kort därefter (hoppas jag)  första make up-et, det brukar vara väldigt trevligt.
om man kommit förbi 7-månaders krisen brukar man klara det mesta. 

steg 4
göra slut


här sitter jag och skriver om steg i ett förhållande, jag kan inte mer om förhållande än någon hade bara brist på inspiration, det skyller vi på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0