ett stycke förlorad vän



vi var ett gäng på fyra innan som hållt ihop sedan 6-års.
förra året vid den här tiden på året slutade den ena att höra av sig .. nu menar jag helt och hållet.
med andra ord : hon skaffade pojkvän.
 
man fick aldrig tag på henne och sedan när man väl hade bestämt med henne kom hon med dumma undanflykter.
jag gav mig inte utan tänkte det går väl säkert över, hon är säkert nykär så jag låter henne vara ett tag så kommer hon till mig. men det gjorde hon inte, utan istället gled vi längre & längre ifrån varandra.

jag som tidigare haft erfarenhet av att bara vara med pojkvännen sa till henne att det var det värsta misstaget jag gjort, att jag ångrar det så otroligt mycket. tänk så mycket roligt jag missat! att de fanns kvar för mig efter det jag gjorde mot dem bevisar bara på hur underbara mina vänner är.
det kanske låter lite klyschigt (och töntigt) men "killar går och vänner består".. faktiskt (visste inte hur jag skulle uttrycka mig.. haha)
klart vi finns kvar för henne när hon gör slut med honom, men det har gått ett år, ETT HELT ÅR och jag har träffat henne vid 3 tillfällen, endast på födelsedagsfester och sagt "hej, hur är det?" i princip.
 
nu har hon ingen kvar, hon är bara med sin pojkvän och hans kompisar.
jag har verkligen försökt men hon vill inte och då vill inte jag heller.
har inget att prata med henne om längre, hon vet ingenting om mig.
jag har inga minnen med henne eller roliga saker som jag upplevt det senaste året med henne utan det enda vi i så fall kan prata om är minnen.



den tidiga festgalna, sociala, galna tjejen som var min bästa vän är inte samma person längre, tror inte ens hon har varit ute och dansat sedan de blev tillsammans, vilket jag vet att hon älskar ..
- jag känner inte henne längre.

nej, det är väldigt synd. nu har vi gått från ett 4-manna-gäng till en trio.

jag saknar dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0