blö(gg)

vet ni vad som är så himla tråkigt?
det är bloggar där bloggaren skriver om sitt eget liv ex "idag har jag och karl varit på bio. vi såg djungelboken, den var rolig"

jag vet att bloggar från början är utsedda till att man ska skriva om vad man gjort som en dagbok men det är tråkigt.
helt ärligt vem bryr sig om vad du fick på historieprovet igår? vem bryr sig om att du och karl var på bio? ingen! kanske intressant för dem närmaste att läsa om men inte för resten.
 
samma sak om man skriver om sina känslor, varför ska man skriva om dem på nätet? varför inte skaffa sig en riktig dagbok då? eller skriva det i ett worddokument (om man nu inte pallar skriva för hand) och INTE publicera det på nätet?  "idag var jag så ledsen för att emma flörtade med en kille som jag sa att jag tyckte var snygg före henne .. sen kom mamma och då sa hon det & det, då blev jag ledsen .. osvosv!"

vad man kan göra är istället att hitta på något spännande, eller något nytt att skriva om.
som den sexbloggen maja hittade häromdagen, den är ju asball. inte just för att det är en sexblogg utan för att den är annorlunda.

modebloggar har nästan blivit likadana som dagboksbloggarna, ALLA skriver om likadana saker, samma affärer - TRÅKIGT!

trenden vänder väl snart hoppas jag? eller så kan vi ju alla läsa blondinbellas blogg, om hennes intervjuer ,"TITTA BILDERNA PÅ MIG I NYA VECKOREVYN" , och alla gratisprylar som ser ut som skitsaker hon måste göra reklam för för att få ytterligare 100'000 i fickan

mer roliga bloggar till folket!

Kommentarer
Postat av: J

vad ska man skriva i bloggen d? haha

2008-09-26 @ 18:04:38
Postat av: M

Jag håller med dig =)

Men ibland så brukar jag skriva lite om mig själv, känns på bra på nåt..oförklarigt men så är det! ;P

Jag försöker även mixa ihop det lite och ge lite mer till folket olika råd och sånt, vill ju ge mer än att få..alltid vart så.

Men jag är glad att du tycker så =)

2008-09-27 @ 15:12:09
URL: http://maamari.blogg.se/
Postat av: Axel

True that!

Aldrig att jag någonsin skulle skriva om något seriöst/personligt/känsligt/tråkigt.



No Way

2008-09-28 @ 21:50:39
URL: http://tofts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0