bitchblick?

vad är det med sådana som blir så fruktansvärt lacka på vissa människor utan någon anledning?

jag har aldrig förstått mig på folk som säger "henne gillar inte jag" när dem inte ens känner tjejen.
hur kan man störa sig på någon man aldrig pratat med?
hur kan man ogilla någon utan att ens träffat personen?

enligt mig så måste man ge personen en chans och låta henne/honom visa sina goda sidor också innan man kan dömma henne/honom. efter att ha umgåtts eller träffat personen vid flertal tillfällen DÅ kan man uttrycka sin åsikt om henne/honom.

vad jag har märkt att det är oftast tjejer som gör såhär mot varandra, dömmer personer dem inte ens pratat med.
fy vad jag är trött på det! ge blickar i korridoren utan någon som helst anledning .. om det handlar om något rykte de tror tjejen spridit ut, vilket kanske och förmodligen inte är fallet kan man väl prata med henne om det och fråga varför hon spred ut det? och om hon inte gjort det så fine, släpp det, hata inte personer du inte känner .. det tar alldeles för mycket energi, energi som du kan ha till en massa annat. 
det missgynnar bara dig själv eftersom tjejen du stör dig på förmodligen inte har den blekaste om att du i själva verket inte gillar henne.

är det avundsjuka? eller vad sjutton är det frågan om tjejer? skärp er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0