vad vill du bli när du blir stor?

3 juni, 3 juni tar jag studenten .. vad ska jag göra sen? jag har inte den blekaste.
har lite småplaner om att göra lumpen, resa till Australien, jobba eller något, men vad vill jag bli? jag vet inte!

pressen från föräldrarna "vad vill du bli? du måste börja planera var du ska söka in"
men jag vet ju inte! jag är för sjutton inte ens 18 än, jag är ett barn .. man har alltid tyckt att treorna har varit så stora och vuxna. jag känner mig dock inte så stor och vuxen som jag trodde. gymnasiet var egentligen en "vinna-tid" grej för mig.
valde en bred linje och läser inte något praktiskt ämne.

nu på sistone har jag börjat känna mig stressad, då många redan har börjat planera sin framtid.
i april ska man ha sökt in på det universite/högskola man vill in på och jag vet inte ens om jag vill börja plugga igen nästa höst eller om jag ska ta ett sabbatsår .. nej, detta tåls att tänka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0