"har du sett att jenny & billy har gjort slut" "vaa, hur vet du det?" "äsch, såg det på facebook"

jag har aldrig varit en person som uttrycker mina känslor via internet (utom när jag stör mig på fjortisar eller något annat förstås, haha) men inte något privat om mig själv.

aldrig skulle jag kunna tänka mig att skriva ut en kärleksdikt på bilddagboken och publicera en bild på den som jag är kär i, aldrig skulle jag lägga ut en låt eller skicka ett töntigt kärlekssms som man vidarbefodrade från sin förra pojkvän som fick det av sin förra flickvän som fick det av .. osv! 
eller skriva hur jag känner om jag är sårad för den delen heller

msn, facebook, bilddagboken, nedklottring i skolblocken.
nej, jag föredrar att säga hur jag känner IRL (nörd) och inte via internet där alla kan ta del av det.
ni vet ju hur mkt jag gillar fjortisar som heter "kommer alltid älska dig Karl, vi två föralltid, inget kan sära oss, 4-ever" på msn när dem är typ 13år och har varit tillsammans en månad, samma sak gällande bilddagboken.
sen när de blivit sårade så kopierar dem in en massa emo-låttexter och ett tårfyllt öga "tyck synd om mig"
jag vill inte att någon ska veta om jag är sårad/kär som inte står mig nära, vad sjutton har de med det att göra egentligen? om jag skaffat pojkvän, gammel farmor eller hamstern har dött, blivit avskedad varför ska "bekanta" / främlingar ta del av det?

om man nu är så jävla förälskad gå och visa eller säg det till din partner istället för att sitta på datorn och leta kärleksdikter, passande låttexter och retuschera bilderna så det blir hjärtbakgrund.
samma sak gällande om man är sårad, vill du ha sympati från folk du knappt känner på bilddagboken eller facebook?
dem enda jag kan tänka på att jag vill träffa och berätta för är mina vänner som stöd.  jag behöver inte någon som tycker synd om mig på facebook eller bilddagboken, det räcker att jag tycker synd om mig själv eftersom det är mig det påverkar och ingen annan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0