oldie

som inspiration: sofias inlägg om skratt,

jag vägrar bli en bitter kärring när jag blir gammal! jag tror inte på det som psykologiläraren påstod att om man levt ett olyckligt liv blir man bitter .. jag menar, så många olyckliga människor kan det omöjligt ha funnits.

när jag tittar tillbaka på mitt liv när jag blir äldre kommer jag säkert tänka, "varför pluggade jag inte mer, varför gjorde vi aldrig den resan, varför tog jag inte för mig mer?" men nu när jag är här, så orkar jag inte råplugga .. det kommer fler restillfällen och jag tar väl för mig lagom mycket. det finns ju ingen mening med att titta tillbaka på sitt liv och bli bitter för att man inte gjorde saker när man var ung. det är ju inte så att man kan åka tillbaka i tiden och ändra det? det som är gjort är gjort då kan man försöka göra något roligt av sitt liv när man är äldre istället och unna sig saker det är hundra ggr bättre än sitta och tjura.

länge leve glada tanter!

Kommentarer
Postat av: m

sötie, jag tänker på dig.

2009-03-02 @ 13:52:11
Postat av: Mr.B

Tanter är alltid glada. Om de inte äter bröstkarameller. Då är de ena sura jävlar.

2009-03-02 @ 15:56:59
URL: http://ordbajsaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0