barn till Svedala, 25kr tack!

kära läsare,

idag har jag fått ta del av anledningen till att Skånetrafiken höjde priserna från först 18kr till 23kr januari 2008 & nu till 25kr. jag menar det är 50spänn för att åka in från Svedala och sedan hem igen från Malmö, herrejesus!

som sagt, idag fick jag ta del av det, jag fick åka i de nya bussarna .. och det var verkligen alldeles, alldeles ... som vanligt!
det enda de bytt ut var STANNAR skylten som var gul och hade svart text. annars var bussresan lika långtråkig och varm som vanligt.

varför höjer Skånetrafiken priserna på kollektivtrafiken "i dessa tiderna" då politiker, naturvetenskaplärare.. ja, Al Gore lär ha tjänat några miljarder på att sprida budskapet "åk kollektivt" ska de då höja priserna så man hellre tar bilen eftersom det kostar lika mycket med bensin & parkering som att ta bussen till jobbet/skolan?

dubbla budskap, hej!


Kommentarer
Postat av: Anonym

det är dyrt att värna om miljön nuffe! =)

2009-01-28 @ 00:29:29
Postat av: Mr.B

Jasså, var det, det här blogginlägget jag skulle kopierat? Intressant läsning. Men inte mycket mer än så! MUAAHAHAHAHAH

2009-01-28 @ 18:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0