love hating, hate loving

"hata" är ett väldigt starkt ord, det är därför jag undviker att säga det om jag faktiskt verkligen inte känner så .. samma sak med ordet "älska"
- två enormt laddade ord.

jag kan inte säga att jag hatar någon, eller något för den delen. krig? kan man hata krig? tönt-cornet

man kan hata någon för tillfället men hatet måste "underhållas" om ni förstår vad jag menar? för att det ska kunna fortsätta vara ett hat. samma sak gällande älska någon, om man inte träffar personen på flera år, eller om det sker något slags svek och man bryter all kontakt så är det klart att man inte älskar den personen efter ett tag.

jag har haft personer jag älskat som jag inte älskar längre .. jag kan inte säga att jag har hatat någon direkt eftersom jag anser att det krävs väldigt mycket ogillande för att hata en annan person. lika mycket som det krävs kärlek för att kunna älska någon.


fy, vad jag OGILLAR när Cate i "so you think you can dance" säger "Next weeks [finaaaly]"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0