boule?

nu är gränsen nådd!
idag när jag cyklade hem från natalia såg jag det .. jag såg det!
den enda gröningen som finns i svedala, där man kan spela brännboll, pick-nicka, spela lacross och ja, springa runt .. är borta, den är borta!

de har grävt upp hela marken och sedan byggt flera boulebanor brevid varandra. svedalas boule sällskap? vad sjutton? ofta det är så många spelare att de behöver fem gigantiska banor i mitten av vår gröning?

istället för att unga som växer och har ett fortfarande växande skelett ska få röra sig och ha roligt ska nu alla pensionärer i svedala som inte har något bättre för sig än att spela boule (och då måste jag påpeka att det redan fanns en boulebana här), spela ÄNNU mer boule.

nej-nej, fy skäms svedala kommun, vad är nästa grej ska ni ta bort vårt friluftsbad också och sätta dit en bingohall istället?

 

ska vi sticka ner och spela brännboll? nej vi tar en bouleomgång istället!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0