jävla killar!

varför är killar bättre på sport än tjejer? 
"killar är annorlunda uppbyggda & har lättare att bygga muskler" 

det spelar inte någon roll hur bra jag är.. de kommer alltid att vara längre, snabbare och starkare än mig!

idag på idrott & ledarskapen hade vi basket, jag tänkte att det kan ju inte vara sååå  ( om man jämför med fotboll ) många killar som är bra på det så jag joinade ( i hopp om att få röra bollen som jag INTE får när vi spelar fotboll ) men inte fick jag röra någon boll inte.
basketen bestod av tacklingar, knuffar, jag fick en armbåge i huvudet och en stämpling på högra foten medan jag sprang fram och tillbaka och hoppade upp och ner.

det sägs att viljan är en stor del i sportaktiviteter och jag kan inte påstå att det är något fel på min vilja eftersom jag är väldigt tävlingsinriktad och en dålig förlorare. 

det enda som killar saknar inom motionsämnet är takt, det är inte många killar som har någon rytm eller kan dansa överhuvudtaget. det klarar heller inte aerobics, göra många olika rörelser samtidigt.


Kommentarer
Postat av: Mr Belfrage

Vem behöver takt? Det är för mesar!

2008-10-04 @ 17:05:16
URL: http://baronbelfrage.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0