facebookberoende? jag?

nu har det gått för långt, herre-jesus!

facebook har blivit mer som en livsstil där man ser och hör det senaste skvallret.
så fort någon ändrar sin "relationship status" skriver alla:
 "- va? är inte längre singel?" eller "- har du och bengt-göran gjort slut?"

även det att det kommer upp på "home" när man skrivit till någon annan. 
jag vill väl inte att alla ska se vilka bilder och vad jag kommenterat, inte heller vad jag skriver till mina kompisar. 
det är klart att man kan skriva ett privatinlägg om man inte vill att det ska synas men enligt mig så känns det "för privat"  det känns som ett mail på lunarstorm, ( ni vet man fick nästan aldrig mail och när man väl fick det så brukade det vara något väldigt hemligt som stod i mailet. )

fördelen med facebook är att man måste vara vän med personen för att kunna se kunna photos/wall m.m utom då om man inte delar samma nätverk. andra liknande sidor delar inte denna funktion (bilddagboken kan man ändra den) men lunarstorm, playahead och liknande kan man titta på allas sidor.

hur långt ska det här gå? man behöver knappt prata med varandra öga mot öga längre utan man får reda på allt via facebook istället. visste du att han och hon är tillsammans? visste du att han och hon har gjort slut och han har redan skaffat en ny?

jag kan själv erkänna att jag har blivit beroende, beroende av att titta på andras festbilder som jag kanske egentligen inte ens bryr mig om? beroende av att bli vän med människor som jag kanske inte ens känner så bra enbart för att titta deras sidor?

jag är en facebook nörd, det är konstaterat!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0