"dem kallar mig bloggerskan?"

är det inte konstigt hur påverkade vi blir av dem som vi umgås med.
"man blir som man umgås" kan nog stämma!

ibland kommer jag inte ens själv på var jag har fått en viss fras från ex. "japp-japp-japp" kommer från "Landet från Längesedan", en film som jag såg på väldigt mycket som typ 7 åring. om jag då skulle börjar säga det så kan många i min umgängeskrets ta efter det.
samma gällande mig själv när jag tjuvar uttryck och ljud från olika håll, eller tjuvar & tjuvar. det kan inte hjälpas, när jag väl har fått något på huvudet så kan jag inte sluta! sen tjatar jag ut det i två veckor och då börjar jag med något annat.

just nu har jag mest "hockey-fraser" på hjärnan som ex;
- vi har bara två lektioner imorgon, vilket gynn!

ska vi gå i stan efter skolan Cornelia?
- ja, det är bud.

vissa fraser kommer kanske till & med från ens kompis-kompis mormor eller något som man börjar säga (pinsamt?)

förutom dessa jobbiga ord, så finns det ett flertal ord som man aldrig blir av med "typ, liksom, alltså .. mfl"
som engelskans "like" uschi! 

tappade min röda tråd här på slutet, haha!
det jag ville komma fram till är att man märker oftast inte det när man umgås med personen som man byter fraser med förrän man träffar någon som man inte brukar umgås med.
det har hänt mig, att jag har träffat två personer som jag vet umgås väldigt mycket. då pratar dem nästan likadant, ball!

blir man som man umgås? - ja!


Kommentarer
Postat av: elin

två veckor? in my asssss

2008-11-25 @ 19:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0