fett onödigt!

förlåt-förlåt-förlåt,
har inte skrivit ett inlägg på typ en månad när jag till & med lovade att jag skulle börja skriva igen!
det har varit så himla mycket nu i skolan med allt, och på tal om det ska jag idag ta upp meningen med att gå i åttan & i tvåan.

varför finns dessa "medelklasser" (skrev hon skrattandes) bokstavligt talat.
på högstadiet är allt i sjuan nytt & spännande, ny klass, större skola (?), all fokus är på ettorna i början för att de ska trivas så bra som möjligt, man känner sig äldre och spanar in snygga nior.
efter höstterminen är all fokus på dem stora niorna, gymnasieval, bal, maskerad & roligheter.
åttorna vad hände med dem? de bara jobbar för betygen, ingen uppmärksamhet alls .. inget roligt händer alls!

gymnasiet; ettorna, inspark, lammkött & samma sak som gällde för sjuorna alla försöker få dem att trivas så bra som möjligt. treorna samma sak som niorna där efter hösten är det chill för dem, val till högskola/universitet, utspark, bal, student (!)
vad händer med oss stackars tvåor? vi har som mest i skolan, vi är glömda, vi är där endast som utfyllnad.
varför är inte gymnasiet bara två år istället, hade varit så mycket bättre .. haha

Kommentarer
Postat av: m-bearrrr

jag är lammkött

2008-05-25 @ 19:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0