traditioner är överskattade

jag gillar inte påskmat, då gillar jag automatiskt inte julmat och då gillar jag heller inte midsommarmat!
den enda skillnaden är efterrätten ..  påskbakelse, risgrynsgröt & jordgubbar .. annars är det alltid; potatis, sill, prinskorv, köttbullar osvosv ..

vi svenskar är så fruktansvärt tråkiga, vi har tråkiga traditioner, vi är ett tråkigt folk som behöver alkohol för att våga dansa eller överhuvudtaget prata!

att vara svensk bara det är så tråkigt! jag fascineras av andra kulturer, av deras traditioner och allt annat spännande .. tänk på er som har annat ursprung fy vad roligt. kan (oftast) ett annat språk, åker iväg och hälsar på släktingar på sommaren, firar traditioner på annorlunda sätt samtidigt som ni firar dem svenska traditionerna .. nej fy för att vara heltråkig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0