plattåpjuck & våfflat hår

för att fortsätta på det jag skrev om häromdagen då mina åsikter ifrågasattes så menar jag självfallet inte att alla tjejer är på detta sättet. men hur många tjejer njuter av att gå med högklackade skor, kletigt smink & tighta jeans?

för mig så är det en fråga om media och andras syn på tjejer. idag har tjejer sån stor press på sig att se bra ut, det finns mängder av produkter, hårprodukter, hudprodukter, sminkprodukter mer än dubbelt så många designers som riktar sig främst till kvinnligt mode, fler affärer som riktar sig till tjejer. jag anser att det finns många fler snygga tjejer än killar .. varför? jo, för att med hjälp av olika medel kan även den fulaste tjejen se bra ut.

smink är kladdigt, smink är dyrt, smink kliar, smink är jobbigt och tar lång tid att få bort, smink är överskattat.
klart om man vill framhäva sina ögon och få dem att se större ut kan man sminka på ett sätt så att de ser större ut .. men varför stoppar de tjejer med små bröst inte strumpor i bhn för att de vill att deras bröst ska se större ut? 

om alla tjejer hade valt att klä sig bekvämt framför att se bra ut så hade de flesta gått omkring osminkade, i joggingbyxor & platta skor. det är jag helt övertygad om. ju mer osäker man är desto mer smink använder man.

för att inte verka för feministisk kan jag berätta att jag tycker själv att det är askul att träffas ett tjejgäng & testa olika outfitar, sminka sig ihop & locka håret på varandra innan utgång. man mår bättre & stärker självförtroendet då man själv tycker att man ser bra ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0