högmidja & silverskor!

jag har funderat länge på en sak .. varför kan vissa tjejer aldrig visa sig utan smink, följer modet & är stört ytliga?
är det för killarnas skull? nej, det är det så sjutton heller! de flesta killar hatar modet som gäller för tillfället med högmidja & silverskor? de flesta killar bryr sig oftast heller inte om tjejen är osminkad om de bara ska ut på stan & luncha.
så varför tjejer? kom inte och inbilla mig om att det är för killarnas skull vi klär oss i vissa kläder eller sminkar oss med 3 lager smink! vi gör det är för se bra ut för andra tjejer .. klart killar kan få en chock om de ser en tjej som alltid har smink utan smink en dag.
man hör varje dag tjejer som säger saker som "ah, har du sett den tjejens stövlar .." eller "har du sett den tjejens sminkning?" jag har ALDRIG hört en kille säga "har du sett den tjejens tröja?" vi klär oss nästan endast för att andra tjejer ska tycka att vi klär oss snyggt.

killar är däremot mer kroppsfixerade, typ som "aah, har du sett hennes röv i NVblabla" .. mycket mer än vad tjejer är, klart tjejer också är kroppsfixerade men inte på samma sätt .. en tjej skulle aldrig få för sig att äta proteinpulver eller kreatinpulver för att bli mer muskulösa? tjejer gör som så de slutar istället vilket resulterar i att de blir griniga och får senig kropp (?) varför sluta äta? man mår bättre, blir starkare, får bättre hållning och blir piggare av träning och rätt mål.

nej sådant trams pallar vi inte med!


Kommentarer
Postat av: amandaN

kan bara tala för mig själv, jag sminkar mig för att känna mig finare, sminkar mig dock inte varje dag så mja men det är sant det du säger men att dra alla över en kant... men gillar inlägget ändå inte som alla andras... ''dagens outfit'' m.m. liksom vem bryr sig det finns viktigare saker i livet ?!
=)

2008-01-04 @ 16:38:56
URL: http://amandaniva.blogg.se
Postat av: elin

killar hade för fan inte ens märkt om man haft samma tröja en hel vecka ;)

2008-01-04 @ 16:48:12
Postat av: Elle

hehe..jag höll inte med det här inlägget alls :P

jag klär mig för att JAG SJÄLV ska tycka att jag är snygg. jag känner mig mer självsäker i stiliga kläder & klackar. dessutom är det ju alltid roligt när någon annan tycker att man är snygg..eller?
jag sminkar mig för att jag tycker att jag ser piggare & mer levande ut. varför visa sina röda fläckar när man kan dölja dem? dessutom ser ögonen större ut, & vem vill inte det? skitgulligt ju!

jag vill också tillägga att jag absolut hört killar kommentera tjejers/killars kläder & skor. det händer ganska så ofta faktiskt.

2008-01-04 @ 17:06:41
URL: http://hitme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0