hey liar!

varför ljuger folk?
jag vill nog påstå att alla ljugit någon gång om något. liten som stor lögn .. en lögn är en lögn!
vissa ljuger för att få den andra att verka sämre, vissa ljuger för att bättra på sin historia och få mer uppmärksamhet, vissa ljuger för att verka bättre ..

fullkomligt onödigt, enligt mig. sanningen kommer ändå fram förr eller senare, oftast inte då man ljuger om småsaker. man får snabbt ett rykte om folk vet att man ljuger ofta, ingen tror dig. alla tänker att nej, men han/hon överdriver säkert för det gör han alltid.
även fastän att ens liv inte är fullt så glamoröst så ser jag ingen mening med att ljuga om grejer för att verka märkvärdig. avundsjuka bidrar också väldigt mycket till lögner om man hör i korridoren "kolla den tjejens hår, herregud vad långt och fint" medan den andra svarar "det är löshår" utan att ha den blekaste aning om tjejens hår är äkta eller inte. jag menar vad är det för stil?
jag säger inte att jag är en ängel, jag vet om att jag har ljugit om saker.. absolut! men jag bara inte förstår varför ..

eller sådana som snackar skit, oftast börjar det som en liten grej som växer större och större då de flesta ljuger och överdriver allting!  jag menar palla leva på skitsnack och skvaller. har man verkligen ett sådant ointressant liv så att man måste skvallra om andra?

nej, sluta ljug & börja acceptera ditt glammiga liv
fred ut


Kommentarer
Postat av: m-björn

jag ljuger :$ :'(

2008-01-11 @ 14:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0