fjortisfason på buss?

jag får panik!

varför sitter man och lyssnar på 50cent genom högtalare på sin mobiltelefon på bussen? eller i skolan? eller på t.ex mc donalds? enligt mig så är lyssna på musik väldigt osocialt om man inte är ute & dansar då förstås .. eller har den tyst i bakgrunden när man äter. folk som man träffar som endast tar ut ena hörluren, det känns liksom inte som personen man pratar med lyssnar.
jag har till & med sett småglin sitta på bussen helt ensamma med musik som kommer högt ifrån mobilen, och nej .. jag vill inte höra deras kassa musik! vad sägs om ett par hörlurar kanske?
klart vissa lyssnar så fruktansvärt högt så att man hör musiken lika bra om man sitter bakom personen i bussen som om man hade haft lurar själv .. men ändå! man vet att dessa personer respekterar andra genom att använda just hörlurar . själv tycker jag att det är väldigt pinsamt om min mobil ringer och jag inte hör den eftersom jag lyssnar på musik

nya grejen är även att prata med högtalare på telefonen, jag har varit med om det flera ggr då det sitter ngn och sitter och skriker medan man hör vad den andra svarar .. jag menar ska inget vara privat längre? alla ska lyssna på ens musik & alla ska lyssna på ens samtal?

nej, hej hörlurar & hej inte högtalarläge på mobiltelefonen (?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0