hey photoshop!

inlägget dedikerat till tina bragfeldt.
men eftersom hon inte har någon blogg att "skriva av sig i" så tar jag det för henne ..

photoshop? var är grejen med photoshop? ( och vad är grejen med att säga grejen ?) 
hej sönder retuscherade bilder x 20 ! varför inte släta ut sin hud lite mer så hela ansiktet ser ut som en färgklump utan några som helst ansiktsdrag? nej, men varför ser vi alla inte ut som barbiedockor på foton?

det är som tina säger, vissa retuscherar endast sig själva på foton och där står kompisen brevid svettig och flammig medan "photoshop" har perfekt solkysst hud med rosiga kinder och röda läppar.
hur kul är det att vara kompisen i ett sådan läge, haha?

om man vill ta bort en röd finne, röda ögon, fixa lite smått med ljuset så tycker jag att det är fullständigt okej.
till en viss mängd är allt okej, men för mycket av det goda blir bara skit. 

jag har sett så mycket sönder retuscherade bilder på facebook & bilddagboken, det dåliga med det är ju att när man sedan träffar den trogna-photoshop-personen i verkligheten ser han/hon inte alls likadan ut som på bilderna.
photoshop är inte bara ett program, det är en livsstil!

Kommentarer
Postat av: karlsson

ääre morschans blogg elleh? jag diiiggggaaar ju deeeeeehn

2008-02-16 @ 16:13:44
Postat av: Roy

Photoshop är en sjukdom

2008-03-01 @ 12:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0