egoism

nu sitter jag här, en fredagskväll & klockan är 23.19
det har varit den mest onödiga fredagen jag någonsin varit med om, 3 personer som lovat ringa mig har inte gjort det och jag har varit tvungen att umgås med sjuka (bokstavligen) personer hela kvällen ..


sitter och grubblar på något som vi diskuterat väldigt mycket i skolan nu på sistone .. om att alla människor i slutändan är mer eller mindre själviska. vilket jag tycker stämmer, verkligen!

allt har en baktanke! hurvidare det handlar om ens bästa kompis eller föräldrar spelar ingen roll.
om jag säger till mamma "kan inte du jobba lite längre idag så kan du sluta tidigare imorgon, så kan jag vara ditt smakråd till den firmafesten du skulle på?" så är det självklart för att om hon jobbar längre så kan hon hämta upp mig efter träningen och jag slipper ta bussen, samtidigt som jag kan  vara hennes "smakråd" på eftermiddagen dagen därpå då jag kanske till och med själv får ett plagg på köpet?
och hon tror att det är för hennes skull? äsch, pyttsan! mer eller mindre är verkligen alla människor själviska.
på vissa syns det dock mer än det gör på andra, tyvärr! egoistiska personer är något av det värsta jag vet som enbart gör grejer för sin egen skull och skiter i om det drabbar andra också.


ego-light!


Kommentarer
Postat av: Petter

Min fredag har också vart sämst... vi får helt enkelt va depp.. Fortsatt trevlig kväll/natt :D:D

2008-02-08 @ 23:37:51
URL: http://daxvax.blogg,se
Postat av: elin

klaga inte, sjuka människor som tog oss an dig. Negativabloggare!

2008-02-10 @ 22:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0