gått nytt åhwr

jag ska inte ha några nyårslöften iår .. nej, det ska jag inte!
och vet ni varför?
nyårslöften handlar ofta om att man ska börja träna, gå ner 5 kilo, sluta äta onyttigt, sluta med ovaner som röka/snusa, konsumera mindre osv osv!
men om jag nu skulle uppfylla alla dem här kraven (har ingen ovana direkt mer än mitt dåliga morgonhumör) så skulle det fortfarande finnas någon i min närhet som är snyggare, har mer pengar, mer vältränad, nyttigare .. ja, vad sjutton!

dessutom håller det inte längden att bara leva på en tallrik yoghurt hela året ut .. det håller i kanske en, två veckor "jag har gått ner 2 kilo på två veckor" men kom igen, när man börjar äta som vanligt så går man upp det direkt igen ..

bättre att vara lite halvnyttig, lite halvtränad, få lite shoppingryck då & då. - lagom är bäst
istället för överdrivna bantningskurer, sola 30 minuter varje dag för att bli brun & snygg, nätshoppa 5 ggr i veckan.

det nya året firas med de flesta av de bästa, det gillas!
(dock har jag ingen aning om vad jag ska ha på mig, herre-guuuud)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0