sockerberoende

jag vet inte hur många gånger jag intalat mig själv om att jag ska sluta äta godis & onyttigheter .. varje gång ligger jag antingen i sängen eller är ute & joggar när jag tänker det .. "imorgon, DÅ ska jag sluta äta onyttigt" eller "efter julafton/nyårsafton/malmöfestivalen/helgen osvosv.."
behöver jag ens berätta hur det slutar? det slutar med att jag står där i affären med mina tjejkompisar några dagar senare och ska kolla film, när man står där i videobutiken och tittar på alla smaskigheter så MÅSTE man köpa något.
men bara något litet som inte behöver räknas som onyttigt. sedan tänker man så några gånger till och till slut är man uppe i sitt vanliga sockerberoende då man måste ha socker dagligen.

jag har ganska lätt att pressa mig själv och är envis då jag väl bestämt mig, gällande plugg & träning i alla fall. men godis? nej, det går inte. det går verkligen inte!
när jag var mindre fick jag 500kr varje år som jag inte åt godis. då åt jag inte på 4 år (endast på nyårsafton) idag hade det aldrig fungerat. jag behöver socker lika mycket som en rökare behöver cigaretter, lika mycket som en koffeinberoende behöver sitt kaffe!

det sägs att sötsuget släpper efter ca 14 dagar utan sötsaker, det sägs detta .. av egen erfarenhet kan jag berätta att så känns det verkligen inte för mig.

Kommentarer
Postat av: anonym

snack! det släppte för mig direkt och nu har jag inte ätit på två veckor ;)

2008-08-29 @ 16:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0