vadå ut?

definiera ordet "ut"

tjaa, i min ålder skulle jag vilja säga att om mamma frågar vart jag ska och jag svarar "ut" så är det troligen till någon klubb eller till någon pub.

om mamma skulle frågat mig för 5-6 år sedan hade "ut" varit hänga nere vid sportgrillen, kiosken eller vid atlas/svedalalivs. hur kan (unga)ungdomar vara ute, jag vet att jag också var det när jag var yngre, men det är så fruktansvärt kallt på kvällarna, speciellt på vintrarna!
vad gör man ute egentligen? hänger, står & pratar, gasar med moppen & handlar klubbor i tobaksaffären?
cyklade förbi några tuffa 13 åringar ikväll påväg hem ifrån elin och tänker att om några år kommer min bror vara i 12-13 års åldern, herregud!

däremot om det var jag som hade frågat min mamma vart hon skulle och hon hade svarat "ut" så hade det troligtvis varit ut i trädgården/förrådet.. varför kan inte alla vara så klara. varför sa man i 12års åldern att man skulle ut, varför inte bara säga "jag ska hänga med några kompisar vid grillen" eller något?

galet, helgalet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0